miércoles, 11 de marzo de 2009

Furmientu solicita al Museo Etnográfico de Castilla y León que muestre el patrimonio lingüístico de la comunidad de un modo más objetivo y documentado

La Asociación Cultural Zamorana Furmientu remitió hace cuatro meses un escrito dirigido al director del Museo Etnográfico de Castilla y León solicitando que esta institución ofrezca a sus visitantes una información más amplia, objetiva y documentada sobre las diversas, lenguas, dialectos y hablas presentes en el territorio de la comunidad autónoma.

En esta solicitud se pide la creación en el Museo Etnográfico de una pequeña sección dedicada a esta parte de nuestra cultura, sugiriendo algunos contenidos que podrían ser interesantes para la misma:

1.Divulgar el contenido del artículo 5 del Estatuto de Autonomía que se dedica precisamente al patrimonio lingüístico de Castilla y León.
2.Exponer mapas que señalen la extensión contemporánea del leonés y el gallego en esta comunidad.
3.Señalar la relación del leonés con el mirandés y el asturiano, como pertenecientes al mismo dominio lingüístico.
4.Exposición sobre el estudio y divulgación que se viene haciendo del leonés desde comienzos del siglo XX.
5.Incluir una copia facsímil o fotográfica del Fuero de Zamora, principal texto medieval de la ciudad, que está redactado en leonés.
6.Sustitución del actual panel interactivo por otro panel o cualquier otro tipo de soporte donde se muestre la realidad lingüística de Castilla y León de un modo más objetivo y documentado.
Hay que señalar al respecto que el principal motivo para llevar a cabo esta iniciativa fueron precisamente las quejas y denuncias que llegaron a Furmientu en relación a los contenidos de dicho panel. Varias personas interesadas en nuestro patrimonio cultural, incluyendo algunos estudiosos y expertos, informaron sobre los abundantes errores, imprecisiones y apreciaciones extralingüísticas detectadas en el mismo.

Para la redacción de esta petición, Furmientu ha contado con el asesoramiento de los lingüistas Juan Carlos González Ferrero y David García López quienes asismismo la han suscrito a título personal.

Sin respuesta.

A pesar del ofrecimiento de colaboración por parte de los firmantes lo cierto es que han transcurrido cuatro meses sin haber recibido respuesta ninguna del Museo Etnográfico.

2 comentarios:

Alicia dijo...

Peme bien la propuesta que ficierais, peru nun tou d' alcuerdu cul suo plantegamientu.

Vamos ver, el museyu etnograficu nun yía llingüísticu (aunque llingua ya cultura nun puen separase). Asina, reellaboraría la propuesta dende un puntu de vista antropolóxicu ya punxiaría toos eisos puntos comu acreditaiciones pa qu' utilicen la nuesa llingua (punxiar nomes autoutonos a las cousas, etc, ya dempués desplicar el públicu que yía esa llingua).

Poru, nun solu podéis guetar filologos, pur munchas robras que consiguiérais, sinon tamién deillas instituciones etnograficas (Museyu d' Indumentaria tradicional de Lliyón, Museyu etnográficu de Mansiella las Mulas, falar cun d' eillos personaxes: Javier Emperador -el más perimportante etnografu de la comarca de Liyón, ya COLLACIU de Carlos Pinnel-, fundaciones de Salamanca...- Prestaríame ayudaros, asina que vos deixu el mieu correyu, si teneis idega de tornalu a intentar:
Aliciatodocelta2@hotmail.com
You intentaría que toa esta xente pnxiérase en contautu cun vosotros ya vos apoyase.
Un saludu!! ya a ver si hay suerte

Miguel dijo...

Alicia,

Esta propuesta saliu de dalguna visita al museu por parte de dalgunos socios de Furmientu y d'outra xente, que nos fizo chegar que nel museu hanguañu hai una esposición sobre la llingua con muitas imprecisiones y dalguna qu'outra falsedá, a partir d'ahí ficimos chegar a la direición del museu hai unos meses una carta conas cousas que dende'l nuesu puntu vista nun estaban bien nesta esposición, cumo nun hubiera nenguna rempuosta dende el museu ficimos esta nueva propuesta pública, que se poue faer un propuesta más amplia pa utilizar nomes autoctonos pa las cousas (siempre que falemos de las tradicionales de Zamora y Llión craru) por supuestu, que se pouen añadir outras intituciones del ambitu cultural asina cumo antropologos, etnografos y outros especialistas del ambitu cultural está craru y nun se descarta nuevas actuaciones nesti sentiu.

Dicirte tamien, que si ties dalguna propuesta o proyeutu al respeutu, poues facernoslu chegar asina cumo si quies collaborar con nos animote a ello, al correyu de Furmientu.

furmientu@furmientu.org

Regalaite.