martes, 26 de enero de 2010

Oria de Rueda publica Llogas carbayesas




La editorial estorgana Llibros Filandón acaba de publicar un ñuevu volume de la colección La Ponte de Santa Catalina, dedicada a la poesía: las Llogas carbayesas de Juan Andrés Oria de Rueda. Esti ye'l primer llibru de poesía del outor y tamién ye la primera obra en llengua asturllionesa publicada por un zamoranu. Dende Furmientu queremos felicitar al nuesu sociu y colaborador d'El Llumbreiru, onde fonen publicaos algunos de los sous poemas.

"Las faceras onde ñacía’l centenu feciónense adiles, y los llouxaos y teyaos de las casas de piedra esmangallónense sin romediu. Con eillos foi morriendo una cultura y tamién la llengua que-le dieu voz a lo llargo de siegros. Cumo si nunca fora, cumo si naire nunca prenunciara las sues palabras, tal parecía que nun diba pasar siquiera a l’alcordanza, sinón al olvidu más ñegru.

Pero, en contra de todu prognósticu, hóubolu que nun quiso aceptar sin más esta perda. Juan Andrés Oria de Rueda Salgueiro escomenzóu hai unos años a publicar las sues Llogas carbayesas na revista El Llumbreiru, de l’Asociación Cultural Zamorana “Furmientu”. Pa tódolos que queremos que siga vivu l’asturllionés, las poesías de Juan Andrés fonen una sorpresa ilusionante, una raza de lluz abriéndose caminu entre ñubres escuras. Eillí estaban las nuesas cousas: los nuesos puebros y xentes, las prantas y los animales, los trabayos y los dies de los buelos, dichos con las palabras de siempre. Por primera vez, un fiyu de la tierra usaba la llengua propia pa componer y publicar versos que-le volvían la vida y la dignidá, a eilla y a los que la falonen y siguen a falala.

Porque la creación lliteraria, polo que tien de trabayu llingüísticu y estéticu con el idioma, y polo que tien de productu artísticu que s’oufrez a los miembros d’una comunidá, percíbese cumo síntoma de vitalidá etnollingüística. Y, outramiente, supón una llamada a las concencias –propias y folasteras– de qu’hai una llengua qu’existe y una voluntá que se resiste a deixala morrere" (De la presentación de Llogas carbayesas)

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Qué noticia más prestosa.´¡Qué furmiente!

Anónimo dijo...

La mía norabuena pal outor y tamién pa la editorial Llibros Filandón.

Anónimo dijo...

Muy buen articulo, estoy casi 100% de acuerdo contigo :)

Anónimo dijo...

Saludos, muy interesante el post, espero que sigas actualizandolo!