martes, 9 de octubre de 2007

Mirandês em risco de extinção

RBA Rádio Bragança (8-10-2007)

O Mirandês está em risco de desaparecer. É uma alerta importante, que contraria o optimismo que reinava em torno da expansão da língua. Apesar de se dizer que o Mirandês está na moda, o 1º estudo sócio-linguítico da língua, presentado este fim-de-semana em Miranda do Douro, durante um colóquio internacional, revela que nos últimos anos a lhengua deixou de ser usada em termos familiares e no quotidiano no trato com as instituições locais.

Este documento sublinha que por estar a deixar de ser língua materna, o mirandês está gradualmente a ser substutuído pelo Português. Alguns especialistas dizem que a situação é grave e deve motivar o debate urgente sobre a preservação do Mirandês.


2 comentarios:

Tiêgui dijo...

>e no quotidiano no trato com as instituições locais.

Nunca se usou al Mirandês pra tratar de la papelada cun las anstituçones !!!

Zeek dijo...

Pus quando se oufecializou l mirandés cumo 2ª lhéngua oufecial yá tola giente tenie cunciéncia q nun iba a demorar muito a zaparcir...
Pur isso acho isto normal. Todas las lhénguas se zambolben e acában pur zaparcir i ser sustituídas pur outra. Mirai l q acunteciu al lhatin, q yá fui la lhéngua franca de'l mundo coincido.

L q queremos ye q l mirandés dure muito tiempo i tenga un final an grande! Cun muita lhiteratura pa la posteriadade i ua stória rica :)