jueves, 3 de abril de 2008

FALLÓUSE’L I CERTAME DE RELLATOS CURTIOS DE “LA CALEYA”



L’escritor llionés Xosepe Vega llogra’l primer premiu cola súa obra “El Cascabelicu”.



L'asociación cultural La Caleya y l'Ayuntamientu d'Estorga dioren el día 29 de marzu los premios correspondientes al “I Certame de Relatos Curtios La Caleya”. Entre los premiaos houbo autores de casi tolas rexones del dominiu llingüísticu asturllionés.

El primer premiu llevóulu'l cuentu "El Cascabelicu" del autor llionés Xosepe Vega. El segundu foi pa la obra "Cachines de la vida del bandoleiru Lobo Parandones", d'Emilio Gancedo, periodista del "Diario de León". El tercer premiu foi a parar a "Hestoria d'una culebrina atinada", de Francisco Javier Pozuelo Alegre, autor de Villarejo de Órbigo. Y el cuartu premiu lleváronlu a comuña: Álvaro Lobato Fuertes, de Llión, por "Querer un tiempu que nun val"; María Rosario Martínez Domínguez, de La Bañeza, por "Carta ensin sellu"; María José Zurrón de Estal, de San Martín de Castañeda, por "Sabel, Sabel, Sabelica" ; J. Alfredo Hernández Rodríguez, de Zamora, por "Brancafror, la fiya del Demoniu"; y l'autor xixonés Inaciu Galán y González por "El ruíu que facíen les piedrines".


Dous zamoranos entre los premiaos:

María José Zurrón, na súa obra “Sabel, Sabel, Sabelica”, escrita con xeitu en fala senabresa, desarrolla un tema de naturaleza fantástica mui coñecidu na nuesa tradición oral: la muyer que despuéis de muerta vuelve a casa tolos días pa cuidar a los fiyos y facer las xeiras mentres el maridu está fuera. Tamién de la lliteratura oral de las nuesas comarcas procede l’argumentu de “Brancafror, la fiya del Demoniu”, l’outru rellatu premiáu que foi presentáu por un zamoranu, J.Alfredo Hernández. Nesti cuentu, un mozu que fai un pautu col diabru pa salir de la probeza, coñez a la fiya d’él y namórase de la muchacha, la cual yie dueña d’extraordinarios poderes.

Furmientu quier da la norabuena a tolos premiaos y por supuesto a los organizadores. Cuidamos que se trata d’un pasu mui importante nel caminu de la dignificación y normalización de las falas llionesas.



No hay comentarios: